هنر و روابط عمومی

 از دیرباز، واژۀ هنر در دو معنای «مهارت» و «زیبایی‌شناسی» به کار رفته است. کاربردِ این دوسویۀ معنایی در روابط عمومی هم مشاهده می‌شود. نقش مهم هنر در فعالیت‌های روابط عمومی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از یک‌سو، روابط عمومی «هنر هشتم» نام گرفته است که نشانگر ماهیت هنری آن به‌عنوان مهارتی ارتباطی است و از طرف دیگر، در فعالیت‌های متنوع آن از رشته‌های هنری، ازجمله گرافیک، موسیقی، تئاتر، سینما و... استفاده می‌شود. درنتیجه، لازم است مدیران و کارشناسان روابط عمومی از مبانی زیبایی‌شناسی و از ابزار، کارکردها و تأثیرات هنرهای مختلف اطلاع داشته باشند. چه برای این‌که شخصاً در این امور فعالیت کنند و چه برای آن‌که، به‌عنوان کارشناس، پروژه‌هایی را به عوامل اجرایی سفارش دهند و محصول کار آن‌ها را ارزیابی کنند.

کارگاه هنر و روابط عمومی شرکت‌کنندگان را با مبانی زیبایی‌شناسی و قابلیت‌های هنرها در روابط عمومی آشنا می‌سازد.

 

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

برای چه کسانی مناسب نیست؟ امروزه، هنر در دو معنای مهارت و زیبایی‌شناسی لازمۀ موفقیت در هر کار و پیشه‌ای است. چه برسد به مدیران و کارشناسانِ روابط عمومی که حرفه‌شان از یک‌سو «هنر هشتم» نام گرفته است و از سوی دیگر، طیف وسیعی از هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقایی، و نیز ادبیات را در قالب محصولات انتشاراتی، صوتی‌-تصویری، نمایشگاهی، تبلیغات محیطی، و رسانه‌های جدید به کار می‌گیرد.

 

شرکت در این دوره به چه نیازهایی پاسخ می‌دهد؟

این دوره تلنگری برای احساس نیاز به پرورش ذائقۀ زیبایی‌شناسی و کوشش برای عینیت بخشیدن به آن در شرکت‌کنندگان است. همچنین، با تشریح مبانی اولیه هنر و معرفی ابزارهای بیانی هنرهای مختلف، شرکت‌کنندگان را به نگاه و رویکردی نقادانه در مورد فعالیت‌های روابط عمومی و محصولات آن مجهز می‌سازد. و بالاخره این‌که، روش‌ها و مسیرهای توسعه دادن به مهارت‌ها را در این زمینه معرفی می‌کند.

 

در این دوره چه می‌آموزید؟

  • آشنایی با تعریفِ هنر وجه تمایز هنز از آنچه فن می‌نامیم؛
  • آشنایی با اصلی‌ترین نظریه‌ها دربارۀ هنر؛
  • آشنایی اجمالی با تحولات سبک‌ها و مکتب‌های هنری در طول تاریخ
  • آشنایی با مبانی سواد هنری در چهار شاخۀ هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقایی، و ادبیات؛
  • آشنایی با اصلی‌ترین ابزار بیانی هنری در هر یک از این شاخه‌ها؛
  • و... کاربرد آن‌ها در فعالیت‌های روابط عمومی

 

 

روش آموزش در این دوره چگونه است؟

آموزش در این دوره به شکل نظری و همراه با ارائه نمونه‌هایی صوتی-تصویری از کاربرد هنر در محصولاتِ روابط عمومی است.

 

در پایان این دوره چه مهارتی کسب می‌کنید؟

در پایان این دوره، شرکت‌کنندگان با کلیاتِ مربوط به هنر، سبک‌ها، ابزار و به‌طورکلی، با «مبانی سواد هنری» و کاربرد آن در روابط عمومی آشنا شده، ضمن این‌که می‌توانند مطالعات خود را در این زمینه از طریق منابع معرفی شده عمق ببخشند، دیدی نقادانه‌ برای ارزیابی فعالیت‌های موجود در حوزۀ کاری خود پیدا می‌کنند.

 

چه پیش‌نیازهایی برای شرکت در این دوره وجود دارد؟

آموزش‌های این کارگاه از ابتدایی‌ترین سطح و با بیانِ مبانی سواد هنری آغاز می‌شود. بااین‌حال، چنانکه شرکت‌کنندگان بتوانند نمونه‌هایی موفق و ناموفق از کاربرد هنر را در محصولات روابط عمومی رصد کرده و به تفاوت‌های آن‌ها فکر کنند مفید خواهد بود.

 

چه تجربیاتی با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود؟

چنان‌که پیش‌تر ذکر شد، نمونه‌هایی از کاربرد موفق و ناموفقِ اصول و فنونِ هنری در قالب صوتی-تصویری معرفی و نقد خواهد شد. به ویژه مواردی که مدرس خود در همکاری با سازمان‌های مختلف به عنوان فعال و مشاور روابط عمومی شاهد بوده است، مطرح می‌شود.

استاد
مدرس دانشگاه

عضو هیئت‌علمی دانشکده سینما و تئاتر- دانشگاه هنر تهران

دانش‌آموختۀ دورۀ دکتری ادبیات فرانسه با گرایش تئاتر از دانشگاه پاریسست (فرانسه- 2013)؛ کارشناسی ارشد مطالعات سینما و تئاتر از دانشگاه کان (فرانسه- 2003)؛ کارشناسی ارشد تئاتر از دانشگاه تهران (1378)

مشاور روابط عمومی در سازمان‌های مختلف، ازجمله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (1390) و شرکت مخابرات ایران (1396-1392)؛ فعالیت عملی در بخش‌های مختلف روابط عمومی (1381-1371)

کارگاه 3
چهار شنبه 08 اسفند 1397
10:0012:00
سالن فرعی
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
http://prworkshop.ir/event/108
کارگاه ها
ثبت نام
شرایط ثبت نام

شرکت کنندگان می‌توانند با پرداخت هزینه ثبت نام، به رایگان در حداکثر 5 کارگاه انتخابی شرکت کنند و از بخش‌های عمومی رویداد نظیر پانل‌های گفت و گو نیز استفاده کنند.
شرکت کنندگان فردی می‌توانند با دریافت فرم، پرداخت هزینه ثبت نام و ارسال کپی فیش آن به دبیرخانه اقدام کنند. شرکت کنندگان گروهی و سازمانی باید فرآیندهای اجرایی ثبت نام را از نماینده سازمان پیگیری کنند. تأیید قطعی ثبت نام‌های گروهی، علاوه بر تعامل با نماینده سازمان، در قالب تأییدیه ایمیل و پیامک برای هر فرد ارسال خواهد شد.
برنامه زمان بندی کارگاه‌ها، در اینجا قابل مشاهده است و شما می‌توانید با توجه به زمان‌های اعلام شده و عناوین کارگاه‌ها، به انتخاب حداکثر 5 کارگاه اقدام کنید.
زمان برگزاری: 21 و 22 خرداماه 1397 از ساعت 9 تا 18
مکان برگزاری: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. تهران: خیابان طالقانی، نبش موسوی

فرآیند ثبت نام

1- فرم ثبت نام فردی را از اینجا و فرم ثبت نام گروهی را از اینجا دریافت کنید.

2- در صورت تمایل به ثبت نام فردی، اسامی کارگاه‌های مورد نظر خود را با توجه به زمان بندی کارگاه‌ها انتخاب کنید.

3- مبلغ 750 هزار تومان برای هر شرکت کننده را به شماره کارت 5022297000080296 به نام «کارگاه تجربه و نوآوری» نزد بانک پاسارگاد واریز کنید.

4- کپی فیش واریزی را به همراه تصویر فرم تکمیل شده به ایمیل info@prworkshop.ir و یا شماره فاکس 85732422-021 ارسال کنید.

5- چنانچه ظرف حداکثر 24 ساعت از ارسال، تأیید دریافت مدارک به شماره همراه شما پیامک نشود، با تلفن‌های دبیرخانه به شماره 85732422-021 تماس بگیرید. مسوول دبیرخانه یا شماره تلفن همراه 09132310628 نیز پاسخگوی هرگونه مشکلی در این زمینه است.