اصول تدوین برنامه‌ی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی

مخاطبان دوره:

  •  مدیران روابط عمومی
  • معاونین و روسای ادارات و سرگروهها و مسئولین واحدهای روابط عمومی
  • کارشناسان مسئول روابط عمومی
  • کارشناسان

 

ضرورت برگزاری دوره :

  • مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی با تکیه بر ذهنیتی پویا ، آینده‌نگر ، جامع‌نگر و اقتضایی راه حل بسیاری از مسائل ارتباطی سازمانهای امروزی است
  • مزیت اصلی کارگاه برنامه ریزی استراتژیک در روابط عمومی این است که به سازمان کمک می‌نماید تا از مجرای استفاده از روش منظم‌تر ، معقول‌تر و منطقی‌تر راه‌ها یا گزینه‌های استراتژیک ارتباطی موثری را انتخاب نماید و بدینگونه استراتژی‌های بهتری را در راستای اهداف ارتباطی سازمان تدوین نماید .
  • طراحی یک برنامه روابط عمومی خوب، مدیران ارشد سازمان را با فرصت های اثربخشی فعالیت های روابط عمومی آشنا می کند و به این ترتیب می توانید آنها را برای اختصاص بودجه بیشتر قانع کنید.

 

سرفصلهای دوره :

در این کارگاه آموزشی 5 گام اساسی و 15 مرحله کلیدی به شیوه ای تعاملی و مسئله محور مطرح می شود :

گام اول: روشهای  تثبیت جایگاه روابط عمومی در سازمان

شیوه های جایگاه سازی روابط عمومی درمدیریت سازمان و برنامه‌های ارتباطی استراتژیکی سازمانی

     این گام اساسی‌ترین و بدیهی‌ترین مرحله در فرایند برنامه ارتباطی موفق در توسعه  روابط عمومی هوشمند است.

گام دوم:شیوه های  بررسی و شناسایی مسائل ارتباطی سازمان

معیارها و شاخصهای مدیریت روابط عمومی استراتژیک

مرحله اول:روشهای جمع آوری اطلاعات

اصول تدوین چشم انداز و رسالت ارتباطی

شیوه های مسئله شناسی و مدیریت دغدغه های ارتباطی سازمان

 مرحله دوم: آشنایی با روشهای تحلیل موقعیت واستراتژی سازی ارتباطی و نقشه راه و کارت امتیازی متوازن

مرحله سوم:  شناسایی هسته مرکزی مشکل و موضوعات پیرامونی آن در سازمان سرآمد

مرحله چهارم: شناسایی مقدماتی گروهها و منابع حول محور مسئله ارتباطی

گام سوم: برنامه‌ریزی راهبردی  برای تدوین برنامه ارتباطی

مرحله پنجم: روشهای تعیین اهداف روابط عمومی و مشخص کردن منظور نهایی از حل مشکل

مرحله ششم: تعیین مقصد و هدف فرعی ویژه، قابل اندازه‌گیری و زمانبندی شده برای دستیابی به هدف اصلی

مرحله هفتم:  روشهای شناسایی مخاطبان کلیدی روابط عمومی

مرحله هشتم: روشهای تعیین پیامهای اولیه و ثانویه برای ارتباط با مخاطبان کلیدی

مرحله نهم: آشنایی با تدوین استراتژی و راهبرد انتقال پیام موثر

مرحله دهم: شیوه های تعیین تاکتیکها و فنون و کانالهایی ارتباطی

مرحله یازدهم: روشهای تدوین برنامه زمانبندی و مدیریت کنترل برنامه‌های روابط عمومی (CPM)

مرحله دوازدهم: تدوین جدول بودجه‌بندی براساس استراتژی و کانالهای برنامه روابط عمومی

گام چهارم: ارتباط با مخاطبان و اجرای برنامه روابط عمومی سرآمد

مرحله سیزدهم: اقدامات و تلاشهای اجرایی برنامه روابط عمومی برای ارتباط با هر یک از گروههای مخاطب و ارسال پیام مشخص از طریق کانالها و ابزارهای مختلف ارتباطی با توجه به ویژگیهای هر یک از گروههای کلیدی و شرایط و مقتضیات خاص زمانی ، مکانی و محیطی روابط عمومی.

گام پنجم: ارزیابی اثربخشی برنامه ارتباطی

مرحله چهاردهم: روشهای ارزیابی معیارها و ضوابط برنامه براساس دستیابی آن به اهداف و مقاصد برنامه روابط‌عمومی

مرحله پانزدهم:روشهای ارزیابی ابزارها و کانالهای ارتباطی

انواع روشها ی ارزیابی اثربخشی ارتباطات و الگوهای علمی:الگوی ارزیابی ابعادی/ الگوی ارزیابی دو مرحله‌ای/ الگوی ارزیابی «واتسون »/ الگوی ماکروی ارتباطات/ الگوی ارزیابی مرحله‌ای/الگوی ارزیابی ارزش معادل‌ها/ الگوی ارزیابی بازخورد / آزمون با استفاده از هیأت منصفة مصرف کنندگان/ روش مقایسه دو تایی/ الگوهای‌اندازه گیری کمی....

 

روش آموزش:

  • روش کارگاهی
  • مدلهای ارائه شده در این کارگاه کاملا کاربردی و بر حسب تخصص و تجارب مدرس دوره تنظیم شده اند .

 

اهداف رفتاری:

از فراگیران انتظار می رود پس از پایان دوره آموزشی بتوانند متناسب با نیازهای ارتباطی سازمانی و در رویدادهای مرتبط با سازمان "برنامه ارتباطی راهبردی روابط عمومی در سازمان مربوطه " را تدوین و ارایه کنند.و با استفاده ازانواع مدلهای برنامه ریزی و ارزیابی اثر بخشی فعالیتها ی روابط عمومی را ساماندهی کنند.

  

پیش نیازهای شرکت در دوره:

  • مدرک کارشناسی و بالاتر
  • آشنایی با اصول و فنون و راهبردهای روابط عمومی
  • آشنایی با ماموریت ها و وظایف سازمانی
  • شناخت مخاطبان / مشتریان سازمان

  

چه تجربیاتی با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته می شود؟

 نمونه های برنامه سالانه و برنامه راهبردی ارتباطی  از چند  سازمان در این کارگاه به شرکت کنندگان ارایه می شود.

استاد
پژوهشگر

دانشجوی دکترای تخصصی جامعه‌‌شناسی ارتباطات فرهنگی با گرایش برنامه‌ریزی استراتژیک ارتباطات انسانی

سوابق شغلی:

۲۳ سال سابقه‌ی مدیریت در روابط عمومی

مشاور مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک در روابط عمومی سازمان‌های مختلف

طراح و برنامه‌ریز ارتباطات راهبردی و کمپین‌های تبلیغاتی برای وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌ها...

-مشاور ارتباطی و روابط عمومی در سازمان‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ...

سوابق تدریس:

20سال سابقه‌ی تدریس  دانشگاهی در حوزه‌های  مدیریت ارتباطات، برنامه‌ریزی راهبردی در  روابط عمومی، ارتباطات استراتژیک،  مدیریت رسانه و تبلیغات،  مدیریت افکار عمومی، تاکتیک‌ای اقناع و تبلیغ، ارتباطات انسانی و....

مدرس کارگاه‌های آموزشی گوناگون در سطوح مختلف ملی

سوابق علمی و پژوهشی:

مولف کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی

نویسنده و مترجم ۱۵ عنوان کتاب و مقالات

پژوهشگر و محقق در حوزه ارتباطات و روابط عمومی راهبردی..

سخنران همایش‌های ملی  و بین المللی

کارگاه 4
چهار شنبه 08 اسفند 1397
14:00-15:30
سالن فرعی
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
http://prworkshop.ir/event/109
کارگاه ها
ثبت نام
شرایط ثبت نام

شرکت کنندگان می‌توانند با پرداخت هزینه ثبت نام، به رایگان در حداکثر 5 کارگاه انتخابی شرکت کنند و از بخش‌های عمومی رویداد نظیر پانل‌های گفت و گو نیز استفاده کنند.
شرکت کنندگان فردی می‌توانند با دریافت فرم، پرداخت هزینه ثبت نام و ارسال کپی فیش آن به دبیرخانه اقدام کنند. شرکت کنندگان گروهی و سازمانی باید فرآیندهای اجرایی ثبت نام را از نماینده سازمان پیگیری کنند. تأیید قطعی ثبت نام‌های گروهی، علاوه بر تعامل با نماینده سازمان، در قالب تأییدیه ایمیل و پیامک برای هر فرد ارسال خواهد شد.
برنامه زمان بندی کارگاه‌ها، در اینجا قابل مشاهده است و شما می‌توانید با توجه به زمان‌های اعلام شده و عناوین کارگاه‌ها، به انتخاب حداکثر 5 کارگاه اقدام کنید.
زمان برگزاری: 21 و 22 خرداماه 1397 از ساعت 9 تا 18
مکان برگزاری: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. تهران: خیابان طالقانی، نبش موسوی

فرآیند ثبت نام

1- فرم ثبت نام فردی را از اینجا و فرم ثبت نام گروهی را از اینجا دریافت کنید.

2- در صورت تمایل به ثبت نام فردی، اسامی کارگاه‌های مورد نظر خود را با توجه به زمان بندی کارگاه‌ها انتخاب کنید.

3- مبلغ 750 هزار تومان برای هر شرکت کننده را به شماره کارت 5022297000080296 به نام «کارگاه تجربه و نوآوری» نزد بانک پاسارگاد واریز کنید.

4- کپی فیش واریزی را به همراه تصویر فرم تکمیل شده به ایمیل info@prworkshop.ir و یا شماره فاکس 85732422-021 ارسال کنید.

5- چنانچه ظرف حداکثر 24 ساعت از ارسال، تأیید دریافت مدارک به شماره همراه شما پیامک نشود، با تلفن‌های دبیرخانه به شماره 85732422-021 تماس بگیرید. مسوول دبیرخانه یا شماره تلفن همراه 09132310628 نیز پاسخگوی هرگونه مشکلی در این زمینه است.