مدیریت روابط عمومی در بنگاه های کوچک

 

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره برای مدیران بنگاه‏ها و کسب و کارهای کوچک از قبیل استارت‏ آپ‏ها، شرکت‏ های تخصصی، کارشناسان روابط عمومی اصناف، اتحادیه‏ ها و شرکت‏ های فعال در حوزه B2B که همگی در سایزهای کوچک بوده فعالیت می‏ کنند و:

  • مسئولیت مدیریت و برنامه‏ریزی ارتباطات آن کسب و کار برعهده این اشخاص باشد،
  • برخلاف برندها و سازمان ‏های بزرگ بودجه ‏های کلان بازاریابی و تبلیغات نداشته نباشند،
  • برای بقای کسب و کارشان در بازار رقابتی می‏ بایست حضور موثر و مستمری داشته باشند،

تدوین شده است.

 

شرکت در این دوره به چه نیازهایی پاسخ می‏دهد؟

پس از تدوین یک برنامه هدفمند، یکی از مهمترین دغدغه‏ های مدیران روابط عمومی اجرایی شدن برنامه‏ های روابط عمومی در بنگاه ‏هایشان است. در اجرای یک برنامه روابط عمومی مدیران به دلیل  (1) زمان بر بودن آنها، و در نتیجه (2) تاثیرگذاری تدریجی آنها و مهمتر از همه (3) ناملموس بودن آن تاثیرگذاری و در نهایت (4) دشواری در ارزیابی فعالیت‏ های انجام شده، با چالش‏ های زیادی رو‏به‏رو می‏ شوند.

این دغدغه بویژه برای مدیران کسب و کارهای کوچک که در ساختار سازمانی آنها واحد روابط عمومی مسئولیت اصلی برقراری ارتباط با تمام مخاطبان رادارند، بیش از پیش احساس می شود.

به همین دلیل، به منظور اجرایی شدن برنامه ‏های روابط عمومی بصورت موثر و تاثیرگذار، مدیران روبط عمومی می‏ بایست در کنار دانش تخصصی و مهارت‏ های لازم اجرایی، تصویر دقیقی از مسیر و مراحل اجرایی شدن برنامه‏ هایشان و روشی برای اطمینان از انطباق فعالیت‏ های اجرا شده با برنامه اصلی داشته باشند.

 

 در این دوره چه می‏ آموزید؟

  • تعریف بستر و ساختار روابط عمومی در بنگاه‏ های کوچک
  • اهمیت درک دقیق ماهیت کسب وکار و اهداف غایی سازمان و چگونگی تبدیل آنها به اهداف روابط عمومی
  • اقدامات اولیه برای راه‏اندازی و اجرای بخش روابط عمومی و فعالیت‏ های آن:
    • تدوین نقشه مخاطبان
    • تدوین محتوای اولیه و پیام‏های هدفمند
    • مدیریت نقاط تماس
    • تدوین ساختار و چشم‏انداز رسانه‏ ای (Media Landscape)
    • راه‏ اندازی ستاد خبری
    • تهیه تقویم رویدادها و اتفاقات
    • تدوین برنامه پیشگیری از بحران
    • تعریف ساز و کار نظارت و ارزیابی فعالیت‏ ها
    • فرآیند برنامه ‏ریزی سالیانه و تدوین کمپین ‏های کوتاه مدت

 

روش آموزش در این دوره چگونه است؟

محتوای این دوره در قالب یک کارگاه تئوری/کاربردی طراحی شده است. در این کارگاه 90 دقیقه ‏ای، مطالب ذکر شده در بخش بالا در قالب یک فرایند گام به گام و با یک رویکرد تجربی/عملیاتی مرور خواهد شد. در هر مرحله با ارائه مثال‏ های ملموس و ایجاد بحث گفتگو پیرامون آنها، سعی به درک بیشتر مطالب خواهد شد.

 

در پایان این دوره چه مهارت‏هایی کسب خواهد شد؟

شرکت‏ کنندگان با گذراندن این کارگاه می ‏توانند به کل فرآیند برنامه‏ ریزی و پیاده ‏سازی فعالیت‏ های روابط عمومی در یک بنگاه کوچک اشراف پیدا کنند و با در دست داشتن یک راهنمای عملیاتی بصورت موثرتر برنامه‏ های روابط عمومی بنگاه‏ هایشان را برنامه‏ ریزی و اجرا نمایند.

 

 

استاد
استراتژیست ارتباطات و روابط عمومی

یلدا فریورصدری  مدیر عامل شرکت ماناپیام ارائه دهنده خدمات ارتباطات و روابط عمومی است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ارتباطات و رسانه و با گرایش روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه مدیترانه شرقی گرفته است.

کارگاه 6
چهار شنبه 08 اسفند 1397
14:00-15:30
سالن فرعی
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
http://prworkshop.ir/event/111
کارگاه ها
ثبت نام
شرایط ثبت نام

شرکت کنندگان می‌توانند با پرداخت هزینه ثبت نام، به رایگان در حداکثر 5 کارگاه انتخابی شرکت کنند و از بخش‌های عمومی رویداد نظیر پانل‌های گفت و گو نیز استفاده کنند.
شرکت کنندگان فردی می‌توانند با دریافت فرم، پرداخت هزینه ثبت نام و ارسال کپی فیش آن به دبیرخانه اقدام کنند. شرکت کنندگان گروهی و سازمانی باید فرآیندهای اجرایی ثبت نام را از نماینده سازمان پیگیری کنند. تأیید قطعی ثبت نام‌های گروهی، علاوه بر تعامل با نماینده سازمان، در قالب تأییدیه ایمیل و پیامک برای هر فرد ارسال خواهد شد.
برنامه زمان بندی کارگاه‌ها، در اینجا قابل مشاهده است و شما می‌توانید با توجه به زمان‌های اعلام شده و عناوین کارگاه‌ها، به انتخاب حداکثر 5 کارگاه اقدام کنید.
زمان برگزاری: 21 و 22 خرداماه 1397 از ساعت 9 تا 18
مکان برگزاری: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. تهران: خیابان طالقانی، نبش موسوی

فرآیند ثبت نام

1- فرم ثبت نام فردی را از اینجا و فرم ثبت نام گروهی را از اینجا دریافت کنید.

2- در صورت تمایل به ثبت نام فردی، اسامی کارگاه‌های مورد نظر خود را با توجه به زمان بندی کارگاه‌ها انتخاب کنید.

3- مبلغ 750 هزار تومان برای هر شرکت کننده را به شماره کارت 5022297000080296 به نام «کارگاه تجربه و نوآوری» نزد بانک پاسارگاد واریز کنید.

4- کپی فیش واریزی را به همراه تصویر فرم تکمیل شده به ایمیل info@prworkshop.ir و یا شماره فاکس 85732422-021 ارسال کنید.

5- چنانچه ظرف حداکثر 24 ساعت از ارسال، تأیید دریافت مدارک به شماره همراه شما پیامک نشود، با تلفن‌های دبیرخانه به شماره 85732422-021 تماس بگیرید. مسوول دبیرخانه یا شماره تلفن همراه 09132310628 نیز پاسخگوی هرگونه مشکلی در این زمینه است.